הגמ' הראשונה שהודפסה ללומדי ה'דף' ושייכת למהר"ם שפירא למכירה

גמרא נדירה זו היא ממהדורה מיוחדת שנדפסה עבור המחזור הראשון של לומדי "הדף היומי", בפרומט קטן שמתאים לנשיאה בדרכים, ובחלוקה של כל דף גמרא לארבעה עמודים
דוד קורצוייל No Comments on הגמ' הראשונה שהודפסה ללומדי ה'דף' ושייכת למהר"ם שפירא למכירה

בית המכירות הפומביות היוקרתי – קדם, מעמיד למכירה תיעוד היסטורי ונדיר, מסכת ראש השנה – פיעטרקוב תרפ"ה, המהדורה הראשונה שנדפסה במיוחד ללומדי "הדף היומי" – העותק של רבי מאיר שפירא מלובלין מחולל ה"דף היומי" עם חתימת ידו

גמרא נדירה זו היא ממהדורה מיוחדת שנדפסה עבור המחזור הראשון של לומדי "הדף היומי", בפרומט קטן שמתאים לנשיאה בדרכים, ובחלוקה של כל דף גמרא לארבעה עמודים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המכירות הפומביות היוקרתי – קדם, מעמיד למכירה תיעוד היסטורי ונדיר, מסכת ראש השנה – פיעטרקוב תרפ"ה, המהדורה הראשונה שנדפסה במיוחד ללומדי "הדף היומי" – העותק של רבי מאיר שפירא מלובלין מחולל ה"דף היומי" עם חתימת ידו.

בדף הכריכה הפנימי בגמרא נכתב בכתי"ק "שייך לי הק' מאיר שפירא אב"ד פיעטרקוב ומצורף חתימתו וחותמת "בית עקד ספרים" של ישיבת חכמי לובלין. כמו"כ, בעמוד 41 תיקון מילה בכת"י ככל הנראה של המהר"ם שפירא זצ"ל.

גמרא נדירה זו היא ממהדורה מיוחדת שנדפסה עבור המחזור הראשון של לומדי "הדף היומי", בפרומט קטן שמתאים לנשיאה בדרכים, ובחלוקה של כל דף גמרא לארבעה עמודים. פירוש המהרש"א נדפס על הדף (בשוליים). הגמרא לא נדפסה כחלק מסט, והיא הגמרא הראשונה שנדפסה במיוחד עבור לומדי "הדף היומי".

מעבר לעמוד השער נדפס "לוח לסדר הלימוד הדף היומי העולמי", עם הקדמה "מודעה רבא" המפרטת את תועלת הלוח: "כפי שנתיסד במועצת רוב האדמו"רים והרבנים שיחי' בהכנסיה הגדולה בווין ביום ד'-י' אלול תרפ"ג, עפ"י עצת הרב הגאון המפורסם ר' מאיר שפירא שליט"א אב"ד דפה פיעטרקוב והגליל (ציר סיים הפולני) – שישתתפו כל איש ואיש בהלימוד הדף היומי העולמי, וב"ה קיימו וקבלו עליהם לחק ולשיעור קבוע שכמעט כל אחד מאב"י מצא חוב על עצמו להשתתף במצווה הגדולה הזו".

בהמשך מבאר המו"ל את תועלת הלוח: החנווני העוסק במסחר הטרוד בפרנסתו ובדאגתיו שמתוך זה ישכח ללמוד הדף היומי ואח"ז בשעה פנוי כשירצה לשלם חובתו אשר דילג, אבל מרוב הטירדה ישכחנו מלזכור איזה דף שייך ליום שאומד בו.. ואח"ז כשנעשה לבע"ח גדול בכמה דפים יתייאש לגמרי מלפרוע חובו". לטובת סוחרים – לאלה שקשה להם ללמוד דף שלם בפעם אחת מאפס הפנאי.. ורצונם לחלק לשיעורים במשך היום, לכן הדפסנו כל דף לד/ עמודים קטנים. – גודל זה מתאים גם: "לטובת הנוסעים, בעדת אלו הנוסעים בדרך ותשוקתם לקיים ובלכתך בדרך וגם לגמור הדף היומי"



0 תגובות